Litteratur / 2013 / 0       

Vad jag läser just nu

För ungefär två veckor sedan började jag läsa en ny bok, Greven av Monte Cristo, i tre delar. Jag visste inte riktigt innan vad den handlar om, det var lite spännande att inte veta vad boken man ska börja läsa handlar om. Ibland när jag läser så läser jag flera kapitel en kväll och sedan blir det en paus och nästa gång jag läser så har jag glömt bort vad som hänt i boken, lite tråkigt. Den här gången så läser jag ungefär ett kapitel varje kväll innan jag går och lägger mig. Den är lite svår att hänga med i, boken publicerades 1845 (och utspelar sig runt franska revolutionen), så det är ett helt annat språk än vad jag är van vid, och just dessa böcker är trycka på 20-talet, så igen, gammalt språk. Men än så länge så är de helt okej.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It