Skönhet & smink / 2014 / 0       

Maybelline Baby Lips läppbalsam - Hydrate Lemon & Basil

När Maybellines serie med nya läppbalsam, Baby Lips, kom ut blev de snabbt populära. Jag själv var ganska skeptiskt, det såg ut som ett vanligt Lypsyl, hur kan det vara så populärt. Men när mitt vanliga läppbalsam från Burt's Bees tog slut så köpte jag denna för att prova. Maybellne beskriver Baby Lips som en "ny generation läppbalsam som ska tillföra fukt i 8 timmar och ger läppar som känns mjukare efter 1 vecka". Den finns i olika varianter, med eller utan färg, och med olika dofter.
 
Just denna har en ganska mild och neutral doft, den luktar gott men det är svårt att säga exakt vad den luktar. När jag använde den första gången tyckte jag att den gav mycket mer glans på läpparna än ett vanligt läppbalsam. Jag kan inte direkt säga att den återfuktar i åtta timmar, det var ett väldigt stort påstående, men den fungerar bra som ett läppbalsam och är helt klartprisvärd för sina 39 kr!

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It