Litteratur / 2014 / 0       

Laga smart med Jamie

Jamie Oliver har kommit ut med en ny kokbok, Laga smart med Jamie, som jag köpte den senaste gången jag var på stan. Fokus i den här boken ska vara att laga god och näringsrik mat från grunden och samtidigt spara både pengar och på miljön. Förutom alla fina recept ger Jamie tips om hur du kan handla mat billigt och effektivt, hur du kan spara och återanvända matrester, vilken utrustning du helst bör ha i köket och hur du fryser in, tinar upp och konserverar på bästa sätt. Jag har redan bläddrat igenom boken flera gånger och hittat flera recept som jag vill laga.
 
I onsdags började matlagningsprogrammet för denna bok sändas på Sjuan. Jag vet inte om det finns att titta på play men det sänds kl. 20:00 på onsdagar. Det är roligt att se programmet när man har boken framför sig och kan hänga med i receptet när han lagar mat. Vissa recept som jag inte tyckte såg så där jättegoda i boken såg ju riktigt smarriga när man fick se Jamie laga dem.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It