Mat & recept / 2014 / 0       

Två goda choklader från Lindt

Till vänster, Creation Hazelnut De Luxe: Finaste mjölkchoklad fylld med mandel- och hasselnötsnougat samt bitar av hasselnöt.
Till höger, Excellence Roasted Almond: Låt dig förföras av intensiteten i finaste mörk choklad kombinerad med varsamt rostade mandlar.
 
Så här beskriver Lindt två av deras choklader. Den till vänster, med hasselnötssmak, är min favorit men den till höger, med mandel, är inte heller så dum. Jag har inte gillat mörk choklad så mycket tidigare, men jag har nu märkt att man kan bli "mätt" på choklad tidigare eftersom chokladsmaken är mycket mer intensiv. Då räcker det med några rutor , sedan är man nöjd.
 
Jag har de senaste tre-fyra åren verkligen börjat älska choklad. Det var ett tag som jag åt choklad varje dag. Det är kanske därför min mage protesterar när jag äter choklad nu för tiden. Det finns en gräns för hur mycket jag kan äta utan att få besvär, men jag har inte lyckats hitta den gränsen än. Jag tror också att en del av problemet är att jag kan äta så mycket på en gång, det är ju så gott. Men när jag köper dessa chokladkakor från Lindth, som är lite dyrare, så snålar jag lite mer, jag försöker att njuta av varenda ruta och inte vräka i mig allt på en gång.
 
Vilken är din favoritchoklad?
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It