Skönhet & smink / 2014 / 0       

Vårstädning i sminklådan

Förra veckan tvättade jag mina sminkborstar. Jag brukar göra det ungefär en gång i månaden eftersom jag inte använder smink så ofta och jag använder dessutom bara produkter i puderform vilket gör att borstarna inte blir smutsiga lika fort. Använder man borstar till att lägga på foundation, concealer eller andra krämprodukter kan man bli tvungen att göra rent borstarna varje gång man använt dem, det skulle jag aldrig orka med. Jag planerar att skriva ett inlägg om mina favoritsminkborstar snart, så är ni intresserade, håll utkik!
 
Jag börjar med att lägga fram alla borstar vid handfatet i badrummet. Sedan blöter jag dem, tar lite handtvål i handen och gnuggar försiktigt in i borstarna. Efter att ha sköljt rent noga lägger jag dem på lite papper och försöker luta dem så att vattnet rinner ner från borsten istället för in i fästet vilket kan göra att de lossnar från handtaget när limmet blir fuktigt. Som ni kan se på bilden så gick min kabukiborste från Isadora sönder, men den var riktigt gammal så det var ändå dags att köpa en ny. Jag passade även på att göra rent mascarorna jag använder. Efter att tagit bort mascara med hjälp av papper så tog jag lite sminkborttagningsmedel på en bomullstuss och gnussade och till slut sköljde av under rinnande vatten. Efter det var borstarna riktigt rena och förhoppningsvis ger mascarorna bättre resultat nästa gång jag använder dem.
 
Jag passade även på att vårstäda lite i min sminklåda, slängde gammalt smink och jag var riktigt kritisk. Mitt mål är att försöka göra slut på gamla produkter innan jag köper nya. Nu känns det som att jag har en bättre översikt över allt jag har och vad som snart tar slut och vad som jag kan vänta med att använda.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It