Hälsa & träning / 2014 / 0       

Bra redskap när man tränar

Jag har lyckats träna gratis på Actic och World Class via olika kampanjer som de hade och det var första gången jag tränade på ett gym. Jag provade både träning i maskiner, med fria vikter och andra verktyg. Just då gillade jag verkligen idén med gym - man skriver in träningen i kalendern, åker iväg till gymmet, tränar och åker hem. Men när jag sedan fick ett jobb så insåg jag att det bara är besvärligt - man måste ta sig till gymmet, det går åt både busspengar och pengar för ett gymkort och de saker jag gjorde där kunde jag lika gärna göra hemma gratis. Jag är kanske lite snål men jag föredrar faktiskt numera att träna hemma. Hemma behöver jag inte bry mig om hur jag ser ut och jag kan göra de övningar jag vill göra.
 
Här ovan är några av de redskapen som jag skulle tycka var bra att ha om man ska träna hemma. Först och främst fria vikter - hantlar och skivstänger - de är ju grunden för styrketräning. Sedan finns andra varianter på vikter - kettlebells och medicinbollar. Hopprep är ett bra sätt att träna konditionen och boxningspåse- och handskar tränar förutom konditionen även styrkan i armar och core. Till slut måste man ha tillgång till vatten när man tränar. Jag är jättedålig att dricka vatten men det är för att jag bara inte gillar smaken. En vattenflaska med vatten är i alla fall ett måste när man tränar.
 
Vilket är era favoritträningsredskap?
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It