Mat & recept / 2014 / 0       

Arlas nya frukostbok - Tid för frukost

Jag gjorde mamma sällskap en kväll för några veckor sedan och veckohandlade på ICA. Bland mejerihyllorna hade de ett erbjudande: köp minst åtta produkter från Arla och få en receptbok på köpet. Vi är en familj som består av fyra personer, vi kan lätt samla ihop fler än åtta Arla-produkter.
 
Med boken vill Arla inspirera läsarna att hitta nya frukostfavoriter. Boken är smart uppdelad efter hur mycket tid man har att göra frukost på morgonen. För oavsett hur lång tid du har på morgonen är det viktigt att du får i dig frukost. Jag har bläddrat igenom boken flera gånger och provat ett av recepten, äggröra med keso. Just nu äter jag gluten- och havrefri kost så blir det lite svårt med frukost. Jag äter till exempel inget vanligt bröd eller musli. Men jag hittade ändå ganska många recept i denna bok som jag kan göra.

Jag vet inte om erbjudandet med att köpa åtta Arla-produkter fortfarande gäller, men annars kan man tävla om boken på Arlas hemsida genom att beskriva sin drömfrukost. Tävlingen avslutas nu på onsdag den 26 november. Missar man denna tävlingen så går boken att beställa för 165 kr inklusive porto och frakt på Arlas hemsida.

Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It