Film & TV / 2014 / 0       

Två filmtips

Jag tittar inte på film så mycket längre, men en helg för några veckor sedan såg jag hela två filmer som jag gillade riktigt mycket.
 
God Help The Girl
Eve är en tjej som bor på ett sjukhus medan hon återhämtar sig från en ätstörning. Hon börjar skriva låttexter som ett sätt att bearbeta sina känslor och en dag träffar hon killen James och blir också kompis med tjejen Cassie. Tillsammans startar de ett band och Eve kan till slut blicka framåt. Det är en cool stil i denna film, musiken, kläderna och inredningen. Klicka här för att se lite mer av filmen.
 
 
The Fault is in the Stars
Hazel är en 17-årig tjej som har långt framskriden cancer i lungorna. Hon går med i en stödgrupp för ungdomar med cancer och träffar där Augustus, en kille som överlevt skelettcancer. De bestämmer sig för att bara vara vänner men till slut inser de att de älskar varandra. Men oron över cancern finns kvar och de försöker ta vara på tiden de har tillsammans. En riktigt sorglig film, jag vara nära att börja gråta flera gånger, bland annat till denna scen.            
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It