Film & TV / 2014 / 0       

Midnight in the Moonlight - recension

"Woody Allen är tillbaka med en romantisk komedi om engelsmannen Stanley  som får i uppdrag att avslöja ett möjligt svindleri. Situationen visar sig dock mer svårhanterad än han först trodde och professionella och personliga komplikationer uppstår. Historien utspelar sig på 1920-talet i södra Frankrike bland välbärgade herrgårdar och jazzhak på den exotiska Franska Rivieran under en tid då jazzen spred sig över världen."
 
Via Icakuriren fick jag och min familj chansen att se Woody Allens senaste film, Magic in the Moonlight, gratis på bio några dagar innan den hade premiär. Colin Firth gillar jag, jag vet inte om jag sett någon film där jag inte gillar honom, och efter jag sett denna film så gillar jag även Emma Stone mer. Handlingen lät lovande, den utspelar sig på 20-talet i Frankrike och har fina landskapsbilder. Rent visuellt är det en vacker film. Dock har jag lite svårt att tro på förhållandet mellan huvudpersonerna i filmen, de övertygar inte mig om att de har känslor för varandra. Så just detta hakade jag upp mig på men annars så var filmen ganska bra.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It