Ytliga saker / 2014 / 1       

Oral-B Professional Care 600 White & Clean eltandborste

Nä jag fyllde år, i början av augusti, fick jag en eltandborste i present. Det blev Oral-B Professional Care 600 White & Clean och en tillhörande tandkräm. Nu har jag inte varit så duktig och använt den varje dag, det har snarare blivit varannan eller var tredje dag, så egentligen kanske jag inte kan skriva en recension än. Vissa dagar orkar jag bara inte ta fram denna utan kör med den vanliga och jag borstar aldrig med eltandborsten på morgonen eftersom jag går upp så tidigt på morgonen och den låter ganska högt så jag vill ju inte väcka resten av min familj.
 
Enligt instruktionen som följde med tandborsten så delar man in tänderna i fyra områden och man ska borsta varje del i 30 sekunder. Efter 30 sekunder vibrerar tandborsten för att påminna om att det är dags att borsta nästa del. Jag brukar strunta i detta eftersom jag inte hinner borste klart varje del, så jag tror att jag borstar mer än de rekommenderade 2 minuterna. Tänderna känns rena när man drar med tungan över dem och jag tror att de faktiskt blir renare eftersom jag borstar längre med denna än med den vanliga tandborsten men samtidigt så borstar den mer och noggrannare. Jag gillar dock inte tandkrämer som följde med, den ger en stark eftersmak som känns ända ner i halsen. Än så länge gillar jag verkligen den här men jag ska försöka bli lite duktigare på att använda den varje dag.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Susanna Maria J
2014 /

Hehe vilken kul grej, men tror jag håller mig till den hederliga vanliga tandborsten ;)

Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It