Hälsa & träning / 2015 / 0       

Min nya träningsrutin

Nu har jag och syrran tränat på gymmet i en månad och det känns som att vi börjar få lite rutin på det. Den första veckan hade vi inget schema, vi åkte dit och provade olika maskiner och övningar för att hitta de vi tycker om och som fungerar för oss. Sedan började jag lägga upp träningen utifrån Fitnessskolan 3-split schema. Jag har alltid tyckt att träning tre gånger/vecka är lagom och deras upplägg låter rimligt. Man tränar igenom alla kroppens muskler utspritt under en vecka. T.ex bröst, axlar och triceps på tisdag, vilket betyder att man vilar de musklerna under veckans resterande dagar. Nedan är ett exempel på övningar jag gör, jag gör olika övningar varje gång, men tränar samma muskelgrupper enligt schemat.
 
Jag tänkte ta och skriva ett enskilt inlägg om mina favoritövningar, om någon är intresserad av det.
 
Uppvärmning: 5 min av något av följande: Promenad på löpband, roddmaskin, crosstrainer eller trappmaskin
Bröst/Axlar/Triceps (Tisdagar) Ben/Mage (Torsdagar) Rygg/Biceps (Fredagar)
12x2
10x3
10x3
10x3
 
12x2
10x3
10x3
10x3
 
12x2
10x3
10x3
10x3
Uppvärmning: Bröstpress i cable crossover 
Bänkpress 
Liggande flyes 
Lutande hantelpress 
 
Uppvärmning: Militärpress 
Hantellyft framåt 
Hantellyft åt sidan  
Shrugs 
 
Uppvärmning: Tricepspress i maskin 
Triceps pushdown 
Sittande tricepspress 
Triceps kickback 
12x2
10x3
10x3
10x3
 
12x2
10x3
10x3
10x3
 
 
 
 
 
Uppvärmning: Benpress
Bulgarian split squat 
Raka marklyft 
Envadspress 
 
Uppvärmning: Magpress i maskin 
Liggande benlyft 
Sidodrag med hantel
Mountain climber
  
 
 
 
 
12x2
10x3
10x3
10x3
 
12x2
10x3
10x3
10x3
 
 
 
 
 
Uppvärmning: T-bar rodd
Pullups i maskin 
Omvända flyes på rygg i cable-crossover 
Rygglyft på golv 
 
Uppvärmning: Bicepscurl i maskin 
Stångcurl 
Koncentrationscurl 
Handledscurl 
 
  
 
 
 
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It