Mat & recept / 2016 / 0       

Schysst Käk

schyst käk
pulled pork
Vinnaren av Sveriges Mästerkock 2014, Amir Kheirmand, har lanserat ett nytt middagskoncept, Schysst Käk. Med idéen om att god mat ska kunna gå snabbt att fixa ihop erbjuder Schysst Käk färdiglagade råvaror, som kött-, fågel-, fisk- och vegetariska produkter, med tillbehör som goda såser och salsor. Allt är svenskproducerat och innehåller inga konserveringsmedel eller skumma tillsatser. Oavsett tillfälle blir matlagningen smidig och resultatet mumsigt. 
 
Jag och min famij har provat Schysst Pulled Pork, en fläskkarrébit som med tillhörande sås ska sköter sig själv i ugnen i ca 20 minuter. Resultatet blev smakrikt och mört. Vi provade även Schysst Mayo Chili, som var precis lagom stark, och Schysst Mayo Vitlök med tydlig vitlökssmak, svalkande smak och fluffig konsistens. Vi åt det tillsammans med grönsaker i tortillabröd och det var riktigt gott. Jag, personligen, tycker pulled pork har en lite skum konsistens men det var ändå väldigt tydlig smak som passade riktigt bra ihop med såserna. Vitlökssåsen var en stor favorit, den kommer jag absolut köpa fler gånger.
 
Schysst Käk lanserades först i områden runt Västerås och Stocholm men senare i år kommer det lanseras till hela landet. Är du nyfiken på att prova Schysst Käk, kolla in deras hemsida för köpställen.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It