Ytliga saker / 2016 / 1       

En dag på Mall of Scandinavia

Den 16 januari åkte jag och syrran buss till Mall of Scandinavia i Solna. Gallerian invigdes i november 2015 och har 224 butiker och restauranger fördelade på 100 000 kvadratmeter vilket gör den till den största gallerian i Norden. Vi kom dit kl. 11:00 och åkte hem med bussen kl. 17:00, trots att vi båda hade tröttnat redan en timme tidigare. Varken jag eller syrran var på något speciellt shopping-humör (typiskt att det ska bli så när man planerat in en shoppingdag, eller hur?), men vi tog det som ett tillfälle att besöka butiker man annars inte har varit i. För att få tiden att gå gick vi runt flera varv i gallerian och besökte flera butiker mer än en gång. Vi åt en god lunch bestående av dumplings och sushi och fikade med frapino och muffins från Esspresso House. Allt som allt hade vi det ganska trevligt, men en sak vi både saknade i gallerian var sittplatser. När vi beställde fika var det så fullt att vi fick ta med fikat ut i gallerian och det tog ett tag innan vi faktiskt hittade någonstans att sätta oss.
 
Det jag såg mest fram emot var Lindt-butiken, där jag köpte en chokladkaka samt lite chokladkulor i lösvikt (mandel, kokos och vit choklad var några av mina favoritsmaker). Bredvid Lindt ligger R.O.O.M och Habitat, två inredningsbutiker, där jag hittade ett favoritljus från Yankee Candle som jag letat efter länge. Lush såg jag också fram emot, där köpte jag en duschkräm med samma doft som en av mina favoritbubbelbitar. Till sist köpte jag pyjamas på Cubus, något jag kanske inte egentligen behövde, men jag älskar sådana pyjamasar.

Sarah
2016 /

Cubus har så fina pyjamasar :)

Svar: Ja, visst har de?
Caroline

Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It