Skönhet & smink / 2016 / 0       

Två nya basprodukter från Max Factor

Max Factor Mastertouch Under-Eye Concealer - Ivory 303
Max Factor All Day Flawless 3-in-1 Foundation - Light Ivory 40
 
Jag köpte i höstas en ny foundation och concealer efter att min gamla, Maybelline Fit Me Foundation (fler bilder HÄR) och Concealer tagit slut och eftersom de egentligen inte riktigt passade min ljusa hy så ville jag hitta något som passade bättre. Jag fick några prover på olika märken från KICKS och bestämde mig till slut för dessa två produkter från Max Factor. Foundationen, som innehåller SPF 20,  beskrivs som en blandning av primer, concealer och foundation - allt för att ge en bra grund, perfekt täckningsförmåga och en jämn finish som håller hela dagen. Concealern påstås innehålla en lättarbetad formula som ska dölja bra och hålla hela dagen utan att tappa sin jämna yta.
 
 
För det första är jag nöjd med nyansen av både foundationen och concealern. De är lagom ljusa (jag har de ljusaste av de båda) och känns varken för kalla eller varma i tonen. Min gamla foundation var för gul och gjorde ansiktet blankt efter några timmar men denna känns helt perfekt. Jag behöver knappt lägga på puder efter applicering, men gör det i alla fall av gammal vana. Min gamla concealer var för rosa i tonen och lite för mörk, denna känns lite bättre men den har inte riktigt så bra täckning som jag vill ha och det är svårt att lägga på flera lager, särskilt i områden runt näsan. Man skruvar upp concealern i botten och duttar ut den med svampen i toppen vilket inte känns så hygieniskt.
 
Så sammanfattningsvis tycker jag bra om foundationen på grund av den perfekta nyansen och mattande effekt men jag tycker att concealern var lite jobbig att applicera och mesig täckning så jag kommer leta efter en ny när denna tagit slut.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It