Mat & recept / 2016 / 0       

En riktigt god frukost

Jag brukar försöka varierat till frukost, aldrig samma sak två dagar i rad. En sak som jag äter minst en gång i veckan är bananpannkakor. Det är enkelt att göra och mättar länge. Jag har delat med mig av receptet tidigare, men det känns konstigt att säga att det finns ett recept eftersom bananpannkakor har bara har två olika ingredienser - en banan och två ägg. Och, visst, jag kan hålla med om att det kanske låter som en omelett med banan i, men det smakar varken omelett eller banan utan... pannkakor. Sedan kan man lägga i lite vad man vill i smeten för att smaksätta den, vaniljpulver, kanel, chiafrön m.m, jag brukar hälla ner en näve havregryn för att få det lite matigare. När jag jobbade brukade jag alltid göra bananpannkakor till frukost på lördagar, då det fanns tid och energi att faktiskt laga frukost. Nu gör jag det oftare och jag toppar mina pannkakor med en klick kvarg eller vaniljyoghurt samt frysta bär och frukter som jordgubbar, mango och hallon. 
 
Har ni provat att göra bananpannkakor?
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It