Mat & recept / 2016 / 0       

Pågen Skorpor Brioche


I samarbete med Smartson har jag fått prova Pågens nya skorpor med smak av brioche. Brioche är, enligt Wikipedia, ett franskt frukostbröd som är luftigt med en kraftig smörsmak. Pågens nya skorpor har en tydlig vaniljsmak och jag upplever dem som lite sötare än vanliga skorpor. Inget man äter till nyponsoppan, med andra ord, snarare till eftermiddagkaffet. Jag tycker det är lite konstigt att skorpor ska ha smak av bröd, men eftersom jag inte smakat brioche så vet jag inte hur väl de lyckats med det. Jag kommer personlien inte prova dessa igen eftersom jag tycker att de hade en konstig eftersmak

"Njut av stunden. Bara så där. Med en skorpa i all sin enkelhet. Den gör det extra lätt att njuta av dagen. Den ger mening till kaffepausen. När du behöver något snabbt och gott. God att ha där. God som den är."

Källa: Pågen

Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It