Ytliga saker / 2016 / 0       

En ny dator

Under nästan ett år nu har jag tyckt att min dator blivit väldigt seg. När jag bläddrar bland bilderna kan mappen helt plötsligt stängas ner, batteriet går inte att lita på, skärmen fryser fast några minuter osv - det var mycket som inte var som skulle. Så bestämde jag mig för att köpa en ny. Jag hade pratat om det länge men när jag bestämde en dag att faktiskt göra något åt saken gick det fort.
 
Tidigare hade jag en ASUS men nu blev det en HP, som var lite dyrare än jag egentligen ville, men säkert så mycket bättre (och snyggare!). Nu har det gått ca 2 veckor sedan jag köpte den nya datorn och det känns fortfarande lite ovant. Jag använder till exempel Chrome istället för Internet Explorer, och datorn har många förinstallerade appar istället för program, det verkar som att gränsen mellan dator och surfplatta suddats ut lite. OneDrive är en sådan förinstallerad app, där man kan säkerhetskopiera saker, vilket är väldigt användbart för mig som gärna vill ha flera kopior på allt utifall originalsakerna försvinner eller förstört. Men vad skönt det är att äntligen ha en ny, jag kommer inte sakna den gamla.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It