Mat & recept / 2016 / 2       

Vårens nya glassar från GB

Hela tio nya glassar släpps av GB denna vår, fler än någonsin. GB har tagit tillvara på faktumet att fler vill kunna ta en glass i farten, vilket bland annat resulterat i nya sandwich-glassar. De har även släppt laktosfria varianter av Nogger och lakritsstrut. Jag själv har provat två av de nya glassarna, Oreo Sandwich samt Magnum Double Caramel, och jag blev inte besviken. Dock kommer jag sakna Magnum White, som är en av åtta glassar som GB nu kommer ta bort från sitt sortiment för att göra plats åt nya glassar.
 
Feast Snack Bar
Jordnötsglass med kolasåskärna och mörkt chokladöverdrag med jordnötsbitar.
 
Ben & Jerry's Cookie Dough 'Wich
Vaniljgräddglass med kakdegsbitar mellan två kakor med chokladbitar
 
Magnum Double Caramel
Vaniljgräddglass täckt med dubbla chokladlager med choklad- och kolasås mellan
 
Magnum Double Peanut Butter
Jordnötsglass täckt med dubbla chokladlager med jordnötssås mellan
 
Sandwich Break
Vaniljglass med chokladrippel mellan två mjuka chokladkex
 
Lakritsdröm
Vaniljglasstrut med lakritsstrut och lakritsströssel.
 
Oreo Sandwich
Vaniljglassmed oreobitar och kräm mellan två tjocka Oreokakor.
 
Twister Bär
Vaniljglass med jordgubbs- och citronsmak samt islass med smak av svarta vinbär.
 
Solero Red Berries
Jordgubbsglass med hallonsås och överdrag av hallonsorbet
 
Kingis Crumble
Vaniljglass med hård nougatkärna och choklad- och hasselnötsöverdrag
Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione
2016 /

Magnum dubble är dock inte ny :P Den fanns när jag var liten :P

Svar: Jag vet att den är inte ny, men den försvann ju ett tag, så GB har återsläppt den nu. Det var en av mina favoritglassar när jag var mindre och jag kommer ihåg att den var väldigt mättande men samtidigt riktigt god.
Caroline

MALIN
2016 /

Spännande! Jag skulle vilja smaka aaaaalla! Kram

Svar: Samma här! Förutom den med jordnötssmör och den med lakrits, men annars ser de alla goda ut.
Caroline

Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It