Mat & recept / 2013 / 0       

Hur jag brukar göra smoothie

Du behöver: Mjölk, vaniljyoghurt, havregryn, blandade bär (jag tog fryst hallon, blåbär och mango). En mixer behöver man ju också, jag har en stavmixer. Börja med att lägga bären i en bunke, häll sedan över lite yoghurt, lite mer mjölk och en näve havregryn. Mixa sedan allt. Smaka, om det är surt kan du hälla ner lite honung och om smoothien känns lite tjock, häll då i lite mer mjölk. Häll sedan över i ett glas.
 
Till slut borde det se ut ungefär så här. Häll lite havregryn över det och så är det klart! Jag gillar färgen som den här smoothien får, lite mörk hallonrosa. Jag har provat olika smaker men kommit fram till att hallon- och blåbärsmoothie är min favorit.
 
Hur brukar ni göra smoothie?
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It