Skönhet & smink / 2013 / 0       

Nytt smink

I början av mars gick min ögonbrynspenna från Viva La Diva helt plötsligt sönder en dag när jag försökte vässa den (pennan var ju dessutom bara två cm lång så det var väl lika bra, vem skulle lyckas vässa en så kort penna egentligen?) så jag var tvungen att panikshoppa en ny. Jag hade sedan länge tyckt att den var för rödaktig i nyansen så nu letade jag efter en som passade mig bättre. Jag köpte till slut en ögonbrynspenna från KICKS egna sminkmärke i nyansen Brown. Egentligen tyckte jag att den var lite för mörk men jag hittade ingen som passade bättre, inte ens bland andra märken (jag letade länge, jag blev till och med tillfrågad tre gånger av personalen där om jag behövde hjälp). Men det visade sig att det blev rätt så snyggt i alla fall, jag har börjat tycka om den mer och mer.
 
Jag var också på jakt efter en ny concealer eftersom min gamla från Yves Rocher börjar ta slut och jag tror inte att den finns att köpa längre. Efter att ha fått prov på Maybelline Fit Me Foundation (som jag faktiskt gillade men jag var ute efter något som täckte mer än en foundation) så bestämde jag mig för att köpa concealern i samma serie. Så det blev Maybelline Fit Me Concealer i nyans 15. Även denna tyckte jag först var lite för mörk, speciellt när jag lade den på hakan och kinderna men under ögonen fungerar den bra. Jag kommer i alla fall använda upp den (det blir bättre när jag lägger puder på, jag använder ju ett transparant puder från Isadora som i princip är kritvitt) och sedan kanske köpa en nyans ljusare.
 
Det där med att hitta passande nyanser inom smink är svårt. När man väl har hittat sina favoriter och kommit på rutiner som fungerar bra på just mitt ansikte, så kan det bli jobbigt om jag helt plötsligt måste köpa en ny produkt. Jag tror i alla fall att jag känner mig ganska nöjd med mina inköp.
 
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It