Hälsa & träning / 2013 / 0       

Träningsplaner för hösten

Nu har det blivit höst på riktigt och det är över en månad sedan jag var ute och sprang. Sist jag sprang kändes det riktigt bra, jag hade ökat takten lite och sprang fortare. Nu känns det verkligen som att jag har tappat det. Men det känns inte alls lockande att ge sig ut i kylan och bli andfådd och svettig. Jag har ju köpt varma träningskläder, så jag ska komma igång igen, men det lockar inte så mycket. Däremot har jag märkt att jag går mer promenader nu, jag går en sträcka på 4,4 km från bilen till jobbet flera gånger i veckan.
 
En ny sak som jag gjorde förra veckan var att gå på gym första gången. Jag har ett gratis klippkort på fem tillfällen på Actic, där det både finns badhus, gym och grupträning. Jag har provat på gymmet och det var riktigt roligt så jag vill gå dit flera gånger. Nu planerar jag även att prova på gruppträningen, träna yoga, zumba, core och annan träning i grupp.
 
Jag är verkligen stolt över mig själv. Jag och syrran fick något slags ryck i somras och började träna regelbundet. Sedan dess har det blivit träning minst tre gånger i veckan - mest promenader, joggingturer, yoga och cykelturer - och det här vill jag inte sluta med. Så mina planer för hösten är att ge mig ut i skogen och springa igen, att fortsätta vardagsmotionera genom dagliga promenader, att gå till Actic och gymma, simma eller gå på gruppträning samt att träna mer yoga hemma. Hösten ska inte göra det jobbigt att träna, det ska snarare ses som en utmaning. Hur kan träningen bli rolig och utmanande nu när det blir kallare och mörkare (och nu när jag har fått ett jobb)?
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It