Hälsa & träning / 2013 / 0       

Min träningsbok

Nu i somras började jag träna mer regelbundet än tidigare. Jag bestämde mig för att den här sommaren skulle bli den sommaren då jag verkligen satsade på det. Jag köpte en fin anteckningsbok på rean på Åhlens och skrev in vad, när och hur jag tränade. Jag skrev även in mina mål med träningen, både kortsiktiga och långsiktiga, hur jag kan belöna mig själv när jag nått målen, hur jag ska tänka på angående mat, vilka slags träningsformer jag kan tänka mig samt några citat som kan öka motivationen.
 
Jag är en väldigt strukturerad person som vill skriva listor och ha ordning och reda på mycket. Det här är ett bra sätt för mig att hålla igång träningen, även om det nu har blivit mindre sedan jag började jobba. När jag skriver ner mina resultat kan jag se när jag har förbättrat mig och jag får en bra översikt över hur mycket jag tränat. Jag har till exempel lagt märke till att det har blivit väldigt mycket konditionsträning, många promenader och joggingturer, så jag vill satsa mer på styrketräning och prova att träna på gym framöver. Jag tipsar er andra som tränar att köpa en anteckningsbok och skriv ner era resultat.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It