Hälsa & träning / 2014 / 0       

Gör träningen roligare med en träningsapp

Nu för tiden finns det appar om allt möjligt. Jag vill träna regelbundet och laddade därför hem appen Endomondo till min mobil. När jag går ut på promenader sätter jag på mobilens GPS och då riter Endomondo upp den sträckan jag gick. När jag kommit hem igen kan jag logga in på Endomondo på datorn och titta på kartan samt se i vilket tempo jag gick. Man kan välja massor av olika sporter och måste inte välja sporter där man tar sig någonstans, man kan till exempel välja styrketräning eller yoga också. Kollaget ovan föreställer min träning i februari.
 
Alla träningar jag gör sparas i en kalender där jag kan gå tillbaka och titta på dem. Det skapas statistik över hur många timmar jag tränar, personbästa samt hur många kalorier jag gör av med. För alla som tränar och vill göra träningen lite roligare så tipsar jag er att använda Endomondo som kan laddas ner gratis. För mig som skriver i en träningsdagbok så är Endomondo ett jättebra komplement för att följa upp träningen och se hur jag har utvecklats.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It