Hälsa & träning / 2014 / 0       

Gratis träning på World Class

I februari lyckades jag och min syster träna gratis på World Class i tio dagar via en kampanj som de hade här i Västerås. Vi hade tidigare tränat på Actic och ville nu jämföra med detta gym. Under dessa tio dagar hann vi träna fyra gånger. Vi provade träningsmaskinerna, gick och sprang på springband (allra första gången!), körde med fria vikter och skivstänger samt tränade i en crossfit-cage. Just här i Västerås var det väldigt fräscht och modernt, jag vet inte om det är så i andra städer, men det är ganska nytt och har bara funnits här i några år.
 
Vi kände oss inte längre som nybörjade i gymmet så vi provade nya maskiner och redskap. Jag gillade särskilt de fria vikterna och att jobba i crossfit-cagen. Där kunde man träna bland annat i TRX-band (också första gången vi gjorde detta!), med kablar och annat roligt. Jag gillade verkligen World Class men jag tycker att det är lite dyrt. Det är ett av de dyraste gymmen i stan, med ett pris på 399 kr/mån i 12 månader. De motiverar det höga priset med att de har mycket mer än bara ett gym - här finns också kiropraktor, massör, barnpassning och relax-avdelning. Just dessa saker är jag inte så intresserad av så det blir mycket pengar för bara ett gym.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It