Hälsa & träning / 2014 / 0       

Tisdagens träning

I tisdags tränade jag lite hemma med hantlar. Jag tog med mig ett papper där jag har ritat upp övningar och valde till slut ut 10 olika övningar. Mitt mål var att träna igenom hela kroppen, inte bara armarna, vilket är lätt gjort när man jobbar med hantlar. Klicka på länkarna nedan för att se hur man utför övningarna. Redan dagen efter fick jag träningsvärk, mest från bänkpressen och Tricep extension, då vet jag att det funkade.
 
Tidigare när jag tränat har jag försökt göra så många olika övningar som möjligt och dagen efter har jag fått så mycket träningsvärk att jag knappt kunnat gå. Inför tisdagens träning så ville jag istället fokusera på rätt teknik och att göra flera kvalitativa repetitioner istället för att satsa på kvantitet. Jag kände mig riktigt nöjd efter denna träning trots att det bara tog 30 minuter. Men hellre flera korta träningspass än få långa. 
 
10 reps med hantelstänger (1 kg var)
10 reps med gröna hantlar (2 kg var)
Woodchopper (10 på varje sida, totalt 40 reps)
Lunge (10 på varje sida, totalt 40 reps)
Donkey kicks (10 på varje sida, totalt 40 reps)
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It