Mat & recept / 2014 / 0       

Apotekets proteinshake med jordgubsssmak


En dag i våras när jag köpte en sak på Apoteket så fick alla som var medlem i Apotekets kundklubb en kartong med proteinshake gratis. Jag fick denna med jordgubbssmak. Apoteket rekommenderar att man använder denna för att gå ner i vikt men jag tyckte att den var spännande som vanligt proteinpulver. Man kan blanda den med vatten eller hälla ner den i smoothie.
 
Apotekets Proteinshake är en näringsrik pulvermix baserad på en patenterad blandning av naturliga råvaror: ärtor, omega 3-ägg, vassle, äpple, nypon och fibrer från sockerbeta. Apotekets Proteinshake innehåller protein från tre olika källor, som ger samtliga essentiella aminosyror i en bra balans. Protein bidrar till att  bibehålla och/eller öka muskelmassa.
 
Jag har länge funderat på det här med proteinpulver. Gör det verkligen någon nytta? Jag har hört att de egentligen inte gör det och att man får i sig den mängd protein som man behöver genom den vanliga maten man äter. Protein är viktigt när man tränar och vill bygga muskeler. Men det var roligt att prova något nytt även om just denna inte var något för mig. De smakade lite mycket pulver, lite eftersmak av kartong.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It