Mode & stil / 2014 / 1       

Fem nya klänningar

För två veckor sedan åkte jag och syrran till Lata Pigan utanför Hummelsta för en utförsäljning. Jag köpte dessa fem klänningar för totalt 500 kr, det blir 100 kr/st, vilket är riktigt billigt. Jag tror faktiskt aldrig att jag kommer göra sådana här fynd igen, det fanns så mycket bra hos Lata Pigan men till slut blev det bara de här fem klänningarna.
 
Den första är en mörkröd lite tajt klänning med hög halsringning. Jag tycker den ser lite 60-tals aktig ut med veck markerade vid brösten. Den andra är en blåblommig längre klänning med fina detaljer vid axlarna (syns inte på bilden). Den tredje klänningen, den i mitten, är min favorit. Den är, som ni kan se, blommig och sitter helt perfekt på mig. Den fjärde klänningen, den bruna, är den jag gillar näst bäst. Den är i spets och har ett tillhörande bälte, också lite 50-/60-tals stuk på det hela och den sitter också väldigt bra på mig. Den sista är en blommig spetsklänning med ett slags skärp i midjan. Denna tror jag är äldst av alla klänningar, säkert från 40-talet.
Alekzandra Kelahaara
2014 /

Wow, vilka snygga! Du passar superfint i dem!

Svar: Tack så mycket! Det är roligt när man hittar sånt som sitter perfekt, särskilt när det är vintage-kläder, då det kanske bara finns ett exemplar i affären. Hur stor är chansen, liksom?
Caroline

Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It