Vackra saker / 2014 / 0       

Utförsäljning på Lata Pigan

I lördags och söndags hade Lata Pigan i Vela utanför Hummelsta utförsäljning av alla kläder. Här finns både kläder och andra vanliga prylar (inredningsprylar m.m.) och nu har ägarna bestämt sig för att ta bort alla kläder så då var det utförsäljning. Alla klänningar (utom långklänningar) kostade 100 kr/styck så det fanns möjligheter till riktiga fynd. Det var här jag köpte min riktiga första vintageklänning i somras, en blåmönstrad från 1940-talet.
 
Jag åkte dit med min syster. Det var ju snökaos på vägarna, och särskilt E18, i förra veckan, så jag valde att köra den gamla vägen till Hummelsta istället för att ge mig ut på E18. Jag bad min syster fota medans jag letade efter fina kläder och sedan fick hon agera klädhängare när jag hittat något att prova. Det var mycket folk och alla skulle kolla på dessa kläder i ett litet rum i en lada utan värme, så det var trångt och kallt. Folk stod i mitten av rummet och bytte om eftersom det inte fanns andra möjligheter att prova kläderna, men det kändes faktiskt helt naturligt. Det kändes ändå som att det är riktigt populärt med att köpa vintagekläder, i alla fall om man jämför med hur många som faktiskt kom.
 
Jag gjorde några fynd, det gjorde jag. Jag köpte fem klänningar som totalt då kostade 500 kr. Riktigt billigt om man jämför med klänningen jag köpte i somras som bara den kostade 500 kr. Jag ska visa mina fynd i ett senare inlägg så håll utkik.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It