Hälsa & träning / 2014 / 0       

Kostnadsfri träning på Actic

Precis som i höstas så har ICA haft ett samarbete med Actic, där de som har ICA-kortet kan få träna 5 gånger gratis. Jag och syrran provade det i höstas och gillade det, vi fick verkligen upp ögonen för att träna på gym. Denna gång valde vi att träna på Kristiansborg istället för på Lögarängen. Tillsammans med en gyminstruktör gick vi igenom lämpliga maskiner och ställde in rätt vikter. Därefter fick vi träna fyra gånger helt själva. Vi fick ett papper där de maskiner vi ska träna fanns uppskrivna och vilka vikter vi skulle välja. Målet varje gång var att öka vikten och verkligen kämpa. Vi gick till gymmet olika tider varje gång, det var minst folk på tidig eftermiddag samt runt kl. 9:00.  
 
Jag gillade verkligen detta. Det kändes verkligen som att det blev en vana att gå till gymmet, trots att vi bara gjorde det fem gånger. Sedan i höstas har vi funderar på att köpa något slags klippkort eller gymkort men vi har inte bestämt var än. Just Actic tycker jag är i dyraste laget faktiskt men jag funderar vidare. Medans vi tränade på gymmet så blev jag konstigt nog också sugen på att träna hemma med våra egna hantlar och de redskap vi har här. Ibland kändes det verkligen som att jag aldrig vill betala pengar för att träna sånt jag kan träna hemma. Så just nu lutar det åt att fortsätta fundera och under tiden träna hemma istället.
 
Ett tips för er med ICA-kortet, kolla in vilka erbjudanden som gäller just nu, ibland kan man hitta riktigt roliga saker att göra! Fram till den sista februari kan man få en kostnadsfri hälsorådgivning på Actic, där man tillsammans med en instruktör går igenom dina motions-och hälsovanor. Därefter får du en rekommendation kring aktiviteter som passar just dig. Detta passar både nybörjade som inte har hittat mål med träningen än samt de som redan tränar, för att få ytterligare tips och råd.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It