Mat & recept / 2014 / 0       

En improviserad lunch

Efter att jag slutade mitt jobb på Länsstyrelsen i slutet av november så var jag ju hemma mycket eftersom jag inte hittat ett nytt jobb. Då dök det där problemet med mat upp igen - vad ska man laga för lunch om man är helt själv? Det är verkligen jättetråkigt att gå till köket när klockan är 12:00 och inte riktigt veta vad man ska äta. En dag i början av december så hade vi i alla fall lite rester av potatismos i kylen. Jag bestämde mig för att improvisera lunchen.
 
Jag tinade upp en bit torskfilé, kokade ett ägg, bredde en skiva hårt bröd med smör och så var jag igång. Jag tog lite smör och smälte det i en kastrull. Sedan tog jag lite ströbröd, sesamfrön, lite kryddor som passar till fisk (typ dill, dragon osv) och blandade med smöret. Jag lade fisken i en ungsäker form, klädde i fisken med ströbrödsblandningen, ställde in i ugnen (jag kommer faktiskt inte ihåg hur varmt jag ställde in den i...) på kanske 20 minuter. Till slut såg det ut så här. Jag lade också på lite bostongurka och lite av Felix färdiga fiskdressing, till det drack jag ett glas juice. Och det var en bra måltid.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It