Hälsa & träning / 2014 / 0       

Träning vecka 25 - 28

Vecka 25           Vecka 26
Tisdag 17/6
12,7 km cykling utomhus - 58:58 min
 
 
Vecka 27   Vecka 28
Tisdag 1/7
12,7 km cykling utomhus - 50:26 min
Onsdag 2/7
Styrka med kroppsvikt - 23:56 min
Lördag 5/7
4,9 km powerwalk - 58:28 min
Söndag 6/7
2,6 km jogging - 22:26 min
 
Onsdag 9/7
12,7 km cykling utomhus - 50;57 min
Styrka med 1,8 km hantlar - 47:23 min
Söndag 13/6
2,6 km joggingtur - 25:29 min
 
 
 

Under vecka 25 fick jag ont i höger skulderblad och fick diagnosen muskelinflammation. Jag gjorde då en paus i träningen och satsade på att bli bra istället. Jag gjorde stretchövningar, tänkte på att sitta rakt för att inte belasta ryggen. När jag kände mig bra igen, under vecka 26, så fortsatte jag träna där jag pausade träningen i träningsschemat, så nu ligger jag två veckor efter. Jag hade egentligen inte tänkt på hur jag skulle göra om jag blev sjuk, men det var bara att backa schemat två veckor och fortsätta.
 
Jag har bytt dagar en del gånger från träningsschemat, jag har cyklat på de dagar då det är bra väder istället för de dagar då det regnat då jag egentligen hade tänkt cykla. Och jag har också anpassat mig mer till de tåg som jag åker till och från jobbet med. Just nu är det sommartidtabell vilket gör att jag antingen kommer hem ganska så tidigt eller ganska så sent, och det har så klart påverkat min träning. Just nu känns det bra med träningen. Jag planerar fortfarande, lägger fram träningskläderna dagen innan så det inte blir så stressigt och bestämmer vilken sträcka eller vilka övningar jag ska göra, så det ända jag behöver göra när jag kommer hem och ska träna, är att byta om och träna.

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It