Skönhet & smink / 2014 / 0       

Lush-produkter

Jag köpte min första produkt från Lush i april förra året. Innan dess var jag faktiskt inte så intresserad av Lush, vi hade en butik i stan ett tag och alltid när vi gick förbi så stankt det så mycket parfym och grejor att vi skyndade oss förbi. Precis när jag blev nyfiken på vad de kunde ha så slog butiken här i stan igen, så nu är närmaste Lush i Stockholm och dit åker vi inte så ofta. De här är i alla fall de grejor jag och syrran köpt, både till oss själva men också till andra.
 
Ultrabalm allt-i-allo-kräm 155kr/45g
Består av endast tre oljor, kan användas överallt på kroppen. Jag tar lite på halsen och i armvecken där jag ibland blir torr. Funkar fantastiskt bra, det torra har försvunnit dagen efter!
 
Innehåller bland annat olivolja, lavendel och kakaosmör och doftar jättegott. Jättelätt att använda men gör att det kliar på en del torra partier på kroppen (t.ex halsen). Bör nog inte användas på irriterad hud.
 
Rengöringsolja för alla hudtyper som inte funkar för mig. Den innehåller bland annat mandelolja och bivax vilket gör huden fet, jag som redan har blandad/fet hud behöver inte den.
 
Lugnar och skyddar huden under rakning. Min syster gav denna till sin pojkvän så jag vet inte hur den är.
 
Ett balsam som ger glans och inte tynger ner håret. Jag gav detta prov till min syster eftersom det är alldeles för lite för att jag skulle kunna använda det (skulle behöva minst 1 dl balsam till mitt tjocka hår).
 
Sparkly Tooth tabs, 49kr/12g
Tabletter med vaniljsmak och citronskal som ska bleka tänderna och fungera som tandkräm. Denna köpte min syster så jag vet inte hur den fungerar.
 
Badbomb med kakaosmör och lavendel som doftar gott och återfuktar huden (lite väl mycket tycker jag). Passar bättre för personer med riktigt torr hud.
 
Doftar kryddigt (inte gott!) och innehåller mandelolja och kakaosmör. Provet är min systers och jag vet inte hur produkter har fungerat.
 
Honey I Washed The Kids parfym (säljs inte längre)
Min syster fick denna för flera år sedan, en parfym som doftar lite av honung. En nja-produkt, varken bra eller dålig.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It