Mat & recept / 2014 / 0       

Hur många gillar gräddtårta, egentligen?

En sak som jag har tänkt lite på är det här med hur vi firar saker. När jag fyllde år fick jag tidigare gräddtårta men jag tyckte egentligen aldrig om det. Det var nog bara marsipanen och sockerkaksbotten som var god, grädden lämnade jag kvar på tallriken. De senaste åren har jag sagt ifrån och bett om något annat när jag fyllt år. Jag bakar hellre något hemma, eller kanske köper en smörgåstårta (för det är, till skillnad från en vanlig gräddtårta, riktigt gott!). Hur många gillar egentligen gräddtårta, egentligen? Var ärliga! Varför inte fira med någon slags mat som man verkligen älskar? Jag tror faktiskt att många firar med gräddtårta av tradition, men om man inte njuter så mycket av tårtan, då blir det väl inte så mycket av ett firande, eller hur?
 
PS! Det finns ju såklart de som absolut älskar gräddtårta, det är inget fel med det, min mening med detta var bara att få fler som inte är så förtjust i tårta att tänka efter och välja att äta något de tycker är godare.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It