Hälsa & träning / 2014 / 0       

Nya träningsprylar

I samma veva som jag köpte ett gymkort så köpte jag lite nya träningsprylar för hemmaträning. För även om man har ett gymkort så betyder ju inte det att man alltid måste träna på gymmet, det ena behöver ju inte utesluta det andra, eller hur?
 
Den rosa yogamattan och den gula kettlebellen kommer båda från Rusta. De har riktigt bra (och billiga)träningsredskap. Yogamattan kostade 99 kr och kettlebellen kostade 199 kr. De korallorangerosa skorna kommer från Stadium och är ett par Nike W Flex TR4 och kostade 599 kr.
 
Jag tycker att en yogamatta nästan är ett måste när man tränar. Speciellt om man ska göra övningar då man ligger ner, och det behöver inte betyda att man bara måste träna yoga på mattan. Man kan lika gärna göra vanliga situps eller andra övningar. Kettlebell är ett träningsredskap som jag inte använt tidigare. Denna är på 8 kg vilket är ganska tungt. Med en kettlebell kan man träna både styrka och kondition och man kan använda den på ungefär samma sätt som hantlar. Skorna tänker jag ha som träningsskor inne på gymmet, jag tänker aldrig gå ut i dem. De är riktigt sköna och förvånansvärt lätta.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It