Mat & recept / 2015 / 1       

Att äta lagom mängd choklad

I juni bestämde jag mig för att satsa på att äta lite bättre och träna mer. Jag försökte sluta äta uppenbart socker och minder gluten och det gick faktiskt ganska bra. Det var lättare än jag trodde att bli av med sötsuget och jag märkte igen att det försvinner så fort man slutar äta godis. Men, precis som förra gången jag gjorde ett uppehåll med godis, så dök det upp lite tankar i huvudet: hur länge ska jag hålla på det detta? Ju längre tid jag undviker socker, desto längre vill jag fortsätta för att se hur länge jag faktiskt kan stå ut, men samtidigt har jag börjat bli chokladsugen. Hur äter man lagom mängd utan att det ska bli för mycket? Om jag släpper på mitt godisförbud känns det som att det kommer spåra ur igen, det blir liksom inget lagom.
 
På bilden ser ni några av mina favoritchoklader. Jag älskar också Lindt Hello samt Plopp Kärlek, som tydligen har slutat säljas...
 
Vad tycker ni om för slags choklad?
Jagger
2015 /

Vi gillar inte samma choklad :) Mina favoriter är daim och kexchoklad. Men jag har också svårt med lagom och äter alldeles för mycket godis.

Svar: Åh, kexchoklad glömde jag ju, det är också en av mina favoriter! Daim är också jättegott, men jag tycker nästan att det är lite för sött.
Caroline

Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It