Mat & recept / 2015 / 0       

Hotellfrukost

Hotellfrukost är ju riktigt gott, så när Scandic hade ett erbjudande i samarbete med ICA, som innebar att två personer fick äta frukost men endast betala för en, så nappade jag och min syster direkt. Det jag tycker är väldigt skönt med frukost på hotell är att man själv inte behöver fixa något - allt står ju framdukat. Visst, det blir kanske svårt att välja när det finns så mycket att välja mellan, men det är ju då man ska passa på att prova sånt man vanligtvis inte äter till frukost. Det är ju faktiskt väldigt lätt att äta samma sak varje morgon, men det är ju lite tråkigt.
 
Jag tog, förutom te och juice, även havremjölk, nyponsoppa, kokt ägg, yoghurt med granola och torkade frukter, två olika smörgåsar samt vattenmelon. Syrran, som tycker om lite mer typisk hotellfrukost, tog äggröra, bacon, smoothie, grönsaker samt smörgåsar. Vi tog även varsin liten kanelbulle som efterätt. Vi åt mycket, men konstigt nog blev jag inte proppmätt, vilket jag brukar bli när jag äter så mycket (och jag åt faktiskt upp allt!).
 
Vad brukar ni äta till frukost?
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It