Hälsa & träning / 2015 / 0       

24 Fit Camp

I fem veckor tränade jag och syrran i något som heter 24FitCamp. Det anordnas i flera olika städer samtidigt och flera gånger om året. under fem veckor tränade vi tre gånger i veckan, totalt 1 timme varje gång. Inför första träningstillfället fick vi scanna oss på en våg, mäta oss samt göra tester både inom kondition och styrka. Detta gjorde vi om vid sista träningstillfället. Vi fick även prata om mat och fick våra resultat tolkade för oss. Jag fick bland annat veta att jag borde äta mer samt dricka mer vatten för att få ner fettprocenthalten. Som alltid är det också viktigt att äta mycket protein när man tränar. 
 
Själva träningen var uppbygg på tabata, vilket innebär att man gör en övning 20 sekunder och vilar sedan 10 sekunder. Sedan upprepar man detta åtta gånger. Vi tränade både enskilt samt i par och jag personligen känner att jag fick massor av inspiration till övningar att göra även efter detta fit camp var över. De första gångerna fick jag träningsvärk, men de sista veckorna fick jag ingen träningsvärk alls. Vi tränade ute på en gräsmatta ca 1 km från där vi bor. Vi tog med sig en träningsmatta hemifrån och klädde sig efter väder. Vi hade tur med vädret alla gånger förutom en då det spöregnade, men det fungerade att träna trots detta, det blev nästan roligare.
 
24Fit Camp marknadsförs som ett sätt att få fart på kroppen och komma igång med kroppen. Det kändes bra att veta att varje tisdag, torsdag samt söndag var det träning, det blev en slags rutin. Jag tycker kanske inte att jag fick så stora resultat, i alla fall inte på scanningen samt mätningen, men jag blev starkare vilket syntes på de fysiska testerna. Jag skulle rekommendera de som vill prova att träna i grupp och få kontakt med andra träningsintresserade att prova på detta. All träning sker med kroppen som belastning, så den passar alla. Målsättningen är följande: "Att lära ut hur man genom att kombinera bra näring med en sund fysisk aktivitet i en miljö med en hög social faktor kan uppnå ett hälsosammare och mer energiskt liv." Man lär sig helt enkelt att må bra och ha kul, samtidigt som man tränar, det låter väl bra?
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It