Hälsa & träning / 2015 / 0       

Stretchning och träningsvärk

Jag har alltid tyckt att det är viktigt att stretcha efter jag har tränat. Det beror självklart på vilken slags träning det blev, men när det gäller jogging och styrketräning tycker jag att det är extra viktigt. Jag stretchar främst för att undvika så fruktansvärd träningsvärk som jag får ibland, men jag vet inte om stretchningen faktiskt gör någon nytta, förmodligen inte. Men det känns ändå skönt att ta några minuter och sträcka ut musklerna efter jag till exempel har kommit hem från en joggingtur. Om inget annat så blir man ju lite flexiblare av stretchning.
 
Hur ser ni på stretchning och träningsvärk? Jag har provat att hoppa över stretchingen efter träning men jag upplever inget större skillnad när det gäller träningsvärk. Men träningsvärk går ju att träna bort, ju oftare man tränat något, desto mer vänjer sig kroppen. Jag fick till exempel jätteont i smalbenen (benhinneinflammation?) efter jag varit ute och sprungit men det får jag inte nu längre. Jag kommer i alla fall fortsätta stretcha, men kanske mest på grund av att jag alltid har gjort det.
 
 
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It