Mat & recept / 2015 / 0       

Friggs Supermat

Friggs har släppt en mängd produkter som de benämner som "Supermat". Jag har fått möjligheten att prova deras Vetegräs, som består av vete som klipps, torkas och pulveriserats. Vetegräs är rikt på fiber, järn (bra för oss som är blodgivare!) och protein. Det är ett bra komplement för alla som tränas och det har blivit populärt de senaste åren som ingrediens i drycker och hälsomat. Jag har hällt ner ca 1 tsk vetegräs i smoothie och hälls lite över yoghurt och tycker inte att det smakar något speciellt, men det luktar gräs, riktigt mycket gräs. Jag vet inte om jag märkt någon skillnad i hur jag mår, men det är kul att prova något nytt. Vetegräs finns att köpa på bland annat Ica och Citygross för ca 50 kr.
 
Supermat
Vad är Supermat?
Supermat är olika sorters alger, gräsarter, örter, rötter, grönsaker, frukt och bär. Det är mat från naturen med hög koncentration av näringsämnen såsom vitaminer, mineraler och fettsyror.
 
Varför Supermat?
Kompletterar du din kost med supermat får du i dig extra mycket naturliga vitaminer, mineraler, och spårämnen. Du behöver inte göra några stora förändringar i din livsstil, bara lägga till!

Hur kommer man igång med Supermat?
Börja med en smoothie till frukost, mellanmål eller efter träningen. Att komplettera sin kost med superbär, -frön, -gräs eller alger går både snabbt och enkelt och är en smart investering i dig själv! Läs mer om produkterna på Friggs hemsida.

En stor del av Friggs produkter är dessutom ekologiska och hållbara för miljö och människa.  

 

Källa: Friggs - Supermat
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It