Mat & recept / 2015 / 0       

Min chokladranson för mars

I februari var målet att inte äta något vanligt godis och det lyckades jag hålla. Jag bakade efterrätter och gjorde hemmagjort godis stället. Jag blev överraskad över hur fort mitt chokladsug försvann, jag tror faktiskt att ju mer godis man äter, desto mer sug får man. Nu i mars tillåter jag mig själv att börja äta godis igen, jag har ändå saknat choklad lite. Jag köpte redan i början av mars den mängd choklad som jag får äta under hela mars. Citygross sålde Marabou 200-grams chokladkakor för 10 kr/st, så jag slog till och köpte fyra stycken. Dessa fyra ska räcka under hela mars, jag ska försöka att inte äta mer än så.
 
Det här blir ju ett nytt tillvägagångssätt för att få kontroll över chokladintaget. Att fördela chokladen jämt under veckorna tror jag gör att jag äter mindre, istället för som jag gjort tidigare, köpa alldeles för mycket till varje helg. Vi är nu inne på andra veckan i mars och jag har börjat ätit lite choklad, men jag är inte alls lika sugen som tidigare.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It