Mat & recept / 2016 / 0       

Starbucks har öppnat i Västerås

I mitten av mars öppnade Starbucks sin första butik i Västerås. Jag är nog inte ensam västeråsare om att tycka att det var lite konstigt att de valde att etablera sig i området Erikslund, som inte direkt ligger i city. Eftersom de ligger vägg i vägg mot ICA Maxi så passade jag och min syster på att köpa två drycker från Starbucks när vi ändå hade veckohandlat. Eftersom vi båda älskar Espresso Houses frapinodrycker så ville vi prova något liknande här.
 
Det blev två Frappucino Blended Cream (utan kaffe) i smakerna Chocolate Chip Cream och Strawberries & Cream. I ren Starbucks-stil skrev de våra namn på muggarna, så vi kan hålla reda på vems som var vems. Jag är osäker på vilket storlek vi valde, antingen Small eller Medium, men de kostade i alla fall 48 kr/. Som tur var hade vi en kupong - köp två betala för en - för de var inte värda 48 kr. Vi hällde faktiskt ut det sista eftersom det inte var så gott. Vi kommer i fortsättningen hålla oss till Espresso Houses frapino som är mycket godare. Jag kan särskilt rekommendera smakerna Jordgubb & vit choklad samt Choklad.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It