Ytliga saker / 2016 / 0       

Samsung Galaxy Core Prime - recension

I september tappade jag min mobil i golvet när jag var på gymmet så skärmen fick en stor spricka. Jag kunde inte använda telefonen mer, knapplåset gick inte ens att få upp, men det var ändå dags att köpa en ny eftersom jag hade haft den i fyra år. Jag köpte till slut, efter lite efterforskningar, en Samsung Galaxy Core Prime. Vilken mobil som helst hade ju blivit en förbättring jämfört med den gamla mobilen, men jag är riktigt nöjd med denna. 
 
 
Den har, förutom den vanliga kameran, en frontkamera, högt intern minne och mycket annat som moderna mobiler har. Den är perfekt storlek (dvs mindre än Samsungs telefoner i S-serien), är snygg, lätt och rymmer mycket mycket. Jag gillar särskilt anteckningsfunktionen, något jag saknade i den gamla mobilen. När jag får ett mejl plingar mobilen och jag har också en kalender kopplad till Gmail, som jag också kommer åt via datorn. Antalet förinstallerade appar som jag inte använder är få, något som är mycket positivt. Eftersom min gamla telefon också var en Android kändes det smidigt att fortsätta använda Google Play för att ladda ner appar, det var aldrig på kartan att jag skulle köpa en iPhone (som jag dessutom tycker är riktigt fula!). Självklart går det också att ringa med mobilen, en funktion som ofta tycks glömmas bort när man pratar om mobiltelefoner. Den enda nackdelen jag kan komma på är att batteritiden är mycket kortare jämfört med min gamla mobil, men eftersom den faktiskt har fler funktioner som bland annat kräver uppkoppling så är det förståligt. Nu letar jag efter ett skal eller en ram till denna, för jag har faktiskt tappat den i marken vilket resulterat i några märken, och jag vill inte att den ska råka ut för samma öde som den gamla mobilen.
 
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It