Mat & recept / 2013 / 0       

Makroner från Ladurée

Jag och min syster var i Stockholm för inte så länge sedan. Det allra sista vi köpte innan vi åkte hem var detta: fyra makroner från Ladurée.
 
"Bakverk som är gjort av äggvitor, mald mandel, florsocker och socker. Kakorna läggs ihop två och två med en söt smaksatt smörkräm emellan."
 
Vi hade läst om dessa på många olika bloggar innan, de verkar vara populära. De vi köpte är i följande smaker: hallon (rosa), vanilj (vit), grönt äpple (grön) och citron (gul). Jag tyckte citronmakronen var jättegod och hallonmakronen hade hallonkärnor i smörkrämen vilket var ltie charmigt. Men jag blev ändå lite besviken. De är ju maränger vilket betyder att de är sega i mitten och börjar lösas upp så fort man stoppar dem i munnen, så själva konsistensen var inget att klaga på. Det är mer smaken jag blev besviken på, den var lite för mesig. Sedan är de absolut inte värda sitt pris. De är kanske svåra att göra, men jag skulle inte vilja betala 88 kr för fyra makroner igen. Men nu har vi i alla fall smakat på dem.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It