Hälsa & träning / 2015 / 0       

Nu har jag blivit en gymmänniska

Jag har blivit en gymmänniska, dvs, någon som tycker att träningen är rolig och som inte längre känner sig osäker på gymmet. Jag köpte gymkortet i oktober men började träna på allvar först nu efter nyår. I februari gjorde jag ett schema - träning på tisdagar och fredagar och prova nya maskiner och övningar så jag lär mig mer. Istället för att tycka att det är läskigt och jobbigt så har jag vant mig (eller snarare insett att det inte alls är så jobbigt eller läskigt).
 
Nu, och först nu, känns det roligt att träna. Jag har fått in en rutin, träningen sker oftast mellan kl. 06:15 - 09:00, då det är som minst folk på gymmet. Jag planerar träningen utifrån mina mål och tycker inte längre att det känns meningslöst att lyfta vikter. Jag känner igen folk på gymmet, vi hejar på varandra, och jag provat att träna i bland annat roddmaskin, kabelmaskin och i trappmaskin och tycker att det är riktigt roligt.
 
Nu blickar jag framåt och ökar träningen till tre dagar i veckan. Jag tränar utifrån ett schema baserat på under- och överkropp med samma övningar varje vecka så jag kan utvecklas och bli starkare och mer självsäker i träningen. Och självklart ska det vara roligt, annars tror jag inte att jag orkar så långt.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It