Hälsa & träning / 2014 / 0       

Träning vecka 13 - 16

 
Vecka 13          Vecka 14
 
 
Måndag 31/4
Tabata 8 olika övningar med kroppsvikt- 04:00 min
Tisdag 1/4
Styrka med hantlar - 32:00 min
Vecka 15   Vecka 16
Tisdag 8/4
Cykling utomhus 12,84 km - 57:43 min            
Onsdag 9/4
Styrka med skivstång - 33:00 min
Fredag 11/4
Promenad 2,81 km - 30:46
 
 
 
 
Vecka 13 tappade jag helt plötsligt träningslusten. Jag ville verkligen träna men just det där med att resa sig upp och faktiskt göra det gick trögt. Jag blev dessutom förkyld i slutet av vecka 15 så det har blivit en paus i träningen. Det var också dags att ta en titt på vilka mål jag har med träningen för att känna mig mer motiverad. Jag har funderingar på att anmäla mig till Blodomloppet som äger rum i slutet av sommaren. Det är ett lopp där man kan gå eller springa 5 eller 10 km, jag kommer satsa på att springa 5 km. Genom att träna upp min kondition med joggingturer och promenader samt stärka kroppen med löpteknik och styrketräning för löpare hoppas jag att träningen blir lite roligare.
 
Jag försöker bli av med godissuget som de senaste tre veckorna har varit för mycket. Tillsammans med min syster försöker vi nu i april att satsa på att vara hälsosamma och aktiva. Det har gått så där men jag fortsätter att kämpa. Det är främst mitt godissug som måste bort. Jag ville tidigare inte skapa förbud men det funkar inte heller med att äta lite då och då. I somras lyckades jag hålla tre månader utan godis och jag kände mig riktigt bra efter det. Men när jag väl smakade en liten godisbit så var jag fast igen. Så det är nog dags för att satsa på det igen.
 
I mitten av april började jag på ett nytt jobb. Det innebär pendling på totalt 2 timmar varje dag, så jag har inte haft tid för träning på vardagarna. Jag ska därför försöka ännu mer att ha en fast träningsdag, till exempel gå en powerwalk eller ge mig ut på en joggingtur på söndagar. Jag vill träna regelbundet och om jag inte har tid på vardagarna så får det bli på helgerna. Jag vill också vardagsmotionera mer genom att till exempel cykla ner till centralstationen på morgonen där jag sedan åker buss till jobbet i Eskilstuna. På så sätt sparar jag busspengar och får lite motion samtidigt.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It