Skönhet & smink / 2016 / 0       

Tomma produkter #12

Isadora Velvet Touch Compact Powder - 10 Sheer Transparent
Mitt gamla hederliga puder, det jag har använt i alla år, jag tror faktiskt inte att jag har använt något annat. Mattar ner bra och just den nyansen jag har är i princip vit, det gillar jag. Jag kanske borde ta och prova något annat, för att jämföra, men jag tycker att det här fungerar bra.
 
Nivea Daily Essentials Gentle Eye Make-Up Remover
Det här sminkborttagningsmedlet använde jag i år och år, men nu den tagit slut så kör jag med Garnier Micellar Cleansing Water istället som jag tycker är mycket bättre. Detta från Nivea har en typisk Nivea-doft och lämnar en fet hinna på huden som jag inte gillar.
 
Nivea Daily Essentails Refreshing Wash Gel
En rengöringsgel som jag också använt länge men som jag nu tröttnat på och är glad över att den äntligen är slut. Jag använder nu istället produkter från Formula 10.0.6 som fungerar mycket bättre. Denna har också den där typiska Nivea-doften och kunde faktiskt svida lite på huden, vilket den nog egentligen inte skulle göra.
 
Lactacyd Duschcreme utan parfym
Den här duschkrämen fick jag gratis i ett utskick från R.E.D.D Free och den kom ganska lägligt för jag har i perioder haft problem med eksem/torrhet/utslag runt halsen vilket gjort att jag inte velat använda vanliga duschkrämer med parfym eftersom det kan reta huden ytterligare. Den luktade absolut ingenting, vilket ju var meningen, och fungerade bra som duschkräm, finns inte så mycket mer att säga, egentligen.  
 
Maybelline The Colossal Volume Express Cat Eyes Mascara
Det här var faktiskt den allra första mascaran jag provade från Maybelline och i början tyckte jag att den gav rejält med längd till mina ögonfransar men så småningom märkte jag att den luktade riktigt starkt, som aceton nästan. Det var kanske den starka lukten som gjorde att mina ögon blev vattniga när använde den och mascaran var dessutom väldigt kladdig vilket klumpade ihop ögonfransarna.
 
Dermix Absolut Torr Antiperspirant Dab-On
Den här produkten borde alla börja använda. Den är avsedd för att förhindra arm-, hand- och fotsvedd och ska strykas på innan man går och lägger sig på kvällen för att sedan sköljas bort på morgonen. Den förhindrar svettning från ställen där den stryks på och den fungerar verkligen.. Den har en långvarig effekt på 4-8 dagar, jag använder den en gång i veckan. 
 
Oriflame Volume Build Mascara
Ytterligare en produkt jag fått från R.E.D.D Free. Denna mascara var lite mesig, gav lite längd och svärta åt fransarna men jag ville ha mer. En vardagsmascara kan jag tycka, men jag förväntar mig mer från en mascara.
 
MaxFactor Facefinity All Day Flawless 3-in-1 Foundation - 40 Light Ivory (prov)
Ett prov på en foundation som jag verkligen gillade så jag köpte fullstorleken. Jag är framför alt nöj med att den håller sig matt, med min gamla foundation (Maybelline Fit Me) blev jag glasig i pannan och på hakan efter några timmar. Den här luktar dessutom gott, något som kanske inte borde påverka hur jag tycker att den fungerar, men hellre att den luktar gott än att den stinker.
 
H&M Cover-Up Concaler - Ivory
Jag läste på några skönhetsbloggar att denna concealer borde passa de som är riktigt bleka så jag var inte sen med att köpa den. Nyansen är perfekt för mig, det är nog den ljusaste jag hittat, men den har inte så bra täckning som jag velat. Min gick dessutom sönder efter bara några användningar - när jag skulle skruva upp den gick förpackningen sönder precis där man ska skruva ihop applikatorn med förpackningen, vilket resulterade i att den inte var tät. Den torkade därför snabbt ut och blev svår att blanda ut i ansiktet när den var torr.
 
Lumene Bright Now Vitamin C Eye Cream
En ögonkräm som luktade apelsin och som innehöll vitamin c för att ljusa upp området runt ögonen. Om det gjorde det vet jag inte riktigt, men den återfuktade bra. Jag borde ta och köpa en ny ögonkräm, det finns ingen ögonkräm i hudvårdsserien jag använde nu och jag saknar det lite.
 
Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It